Konsultacje w ramach projektu Wspólnota doświadczenia

Wróć

Opublikowano: 28.08.2025

W ramach projektu Wspólnota doświadczenia ruszyła druga tura eksperckich konsultacji dla osób zajmujących się edukacją o sztuce. Oferujemy możliwość odbycia indywidualnych lub grupowych konsultacji eksperckich, które skupiają się na kluczowych zagadnieniach związanych z edukacją artystyczną, dostępnością oraz zaangażowaniem publiczności w kulturę. Wsparcie obejmuje szeroki zakres tematów, takich jak pedagogika, metodyka warsztatów twórczych i arteterapii oraz komunikacja z różnymi grupami odbiorców.

W 2025 roku specjalistkami i specjalistami, którzy przeprowadzą konsultacje, są Justyna Dubanik, Magdalena Urbańska oraz Beata Kwiecińska i Maciek Dąbrowski.

 

Dla kogo:

- edukatorów i edukatorek

- osób pracujących w działach edukacji w muzeach i instytucjach kultury

- osób zajmujących się rozwojem publiczności i dostępnością

- osób zajmujących się szeroko pojętą edukacją o sztuce (także w obrębie edukacji formalnej i edukacji domowej)

Na konsultacje można zgłosić się z grupą (np. z zespołem projektowym lub z nieformalną grupą) lub indywidualnie.

 

Gdzie:

- stacjonarnie w muzeum lub online

 

Kiedy:

Justyna Dubanik, 15–16.30, online

wtorek, 30.9,

piątek, 3.10,

wtorek, 7.10,

piątek, 17.10, o 10.00 (wyjątkowo!)

wtorek, 28.10,

wtorek, 18.11

 

Magdalena Urbańska, 17–18.30, w MOCAK-u

wtorek, 30.9,

czwartek, 2.10,

środa, 8.10,

czwartek, 30.10,

środa, 19.11,

czwartek, 20.11

 

Beata Kwiecińska i Maciek Dąbrowski: 17–18.30, online

środa, 24.9,

środa, 1.10,

środa, 8.10,

środa, 15.10,

środa, 29.10,

środa, 5.11

 

Jak:

- Kub bilet na konkretną sesję konsultacji (wybierz termin powyżej i kliknij w niego). Możesz kupić bilety na więcej niż jedną sesję.

 

Kim są Specjalistki i Specjaliści?

1. Justyna Dubanik – psychoterapeutka, facylitatorka oraz trenerka grupowa i antydyskryminacyjna. Ukończyła szkolenie w Instytucie Integralnej Psychoterapii Gestalt i Akademię Treningu Antydyskryminacyjnego. Od ponad 15 lat wspiera różnorodne grupy i społeczności w ich rozwoju. Prowadzi superwizję indywidualną i zespołową z zakresu procesów grupowych, komunikacji i wsparcia w rozwiązywaniu trudności zawodowych. Prowadzi szkolenia i warsztaty rozwojowe, a także facylituje procesy partycypacyjne i strategiczne. W pracy skupia się na tworzeniu warunków do spotkania i dialogu, które umożliwią osobom wzajemne widzenie się i wypracowywanie rozwiązań, wymianę doświadczeń czy wysłuchanie.

 

Tematy, które skonsultujesz z Justyną:

- wyzwania związane z tematem dbania o zdrowie psychiczne pracowników

- wypalenie zawodowe i kryzysy psychiczne

- komunikacja w zespole

- trudne momenty i kryzysy w pracy

- procesy grupowe i wyzwania z nimi związane

- zwiększanie świadomości związanej z własnym stylem pracy, stylem zarządzania i współpracą z innymi

 

 

2. Magdalena Urbańska – teatrolożka, filmoznawczyni, doktorka nauk o sztuce. Menedżerka kultury, specjalistka ds. promocji i PR-u, producentka wydarzeń kulturalnych. Autorka licznych kampanii reklamowych i promocyjnych. Wykłada na Akademii Sztuk Pięknych im. Jana Matejki w Krakowie (edukacja artystyczna – upowszechnianie sztuki w mediach), studiach podyplomowych Akademii Górniczo-Hutniczej (koordynator i audytor dostępności – dostępna promocja) oraz na Uniwersytecie Papieskim Jana Pawła II w Krakowie (dziennikarstwo i komunikacja społeczna – creative writing / copywriting).

Pracowała jako specjalistka ds. PR-u i promocji w Teatrze Groteska, Teatrze Łaźnia Nowa, Akademii Sztuk Pięknych im. Jana Matejki w Krakowie. W tej ostatniej pełniła rolę rzeczniczki prasowej i kierowniczki działu promocji i organizacji wydarzeń. Od kilkunastu lat organizuje, koordynuje i współrealizuje wydarzenia artystyczne, projekty i kampanie społeczne. Współpracuje na stałe z licznymi instytucjami kultury, organizacjami oraz festiwalami w zakresie PR-u, promocji i komunikacji, między innymi z Małopolskim Instytutem Kultury w Krakowie, Galerią Sztuki Współczesnej Bunkier Sztuki, FestivALT-em. Specjalistka w zakresie dostępności kultury dla osób z niepełnosprawnościami (między innymi jako kilkuletnia koordynatorka, obecnie specjalistka ds. promocji w projekcie Kultura Wrażliwa), szkoli z zakresu dostępnej komunikacji i promocji.

Zajmuje się także dramaturgią teatralną oraz publikuje z zakresu współczesnego teatru i filmu. Laureatka Stypendium Twórczego Miasta Krakowa oraz stypendium Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego (w zakresie zarządzania kulturą i wspieranie rozwoju kadr kultury). Autorka książki Filmowe zarządzanie pamięcią. Kino polskie 2005–2020 o historii najnowszej (Wydawnictwo Universitas, 2022). Obecnie realizuje projekt Zrozumieć język – pokazać sztukę, w ramach którego zajmuje się komunikacją oraz językiem wokół poszczególnych dziedzin sztuki i kultury, w szczególności w wymiarze instytucjonalnym.

 

Tematy, które skonsultujesz z Magdaleną:

- dostępna komunikacja i promocja

- przygotowywanie wniosków o stypendia

- jak dobrze wyprodukować wydarzenie kulturalne

- jak mówić o sztuce do odbiorców instytucji kultury, w której pracuję?

 

3. Beata Kwiecińska i Maciek Dąbrowski – twórcy INSPIRO (www.inspiro.org), organizatorzy setek warsztatów, nagradzani animatorzy kultury. Uwielbiają pracę z dziećmi i dla nich zmieniają świat. Są praktycznie nieteoretyczni. Fascynuje ich siła oddolnych inicjatyw, energia lokalnych społeczności i fakt, że wszystko jest możliwe. Przez 10 lat prowadzili Dom Kultury INSPIRO.

 

Tematy, które skonsultujesz z Beatą i Maćkiem:

1. Tworzenie i prowadzenie warsztatów inspirowanych książką
- Jak dobrać książkę do wieku i tematu?
- Jak projektować wielozmysłowe warsztaty literacko-artystyczne?
- Jak pracować z dziećmi w wieku 4–8 lat, by były zaangażowane i zachwycone?

2. Rozwój kompetencji edukatorów / nauczycieli / bibliotekarzy
- Jak odzyskać kreatywność i radość z pracy?
- Jak budować własne scenariusze?
- Jak wprowadzać pedagogikę twórczości do codziennych zajęć?
- Jak rozwijać umiejętność pracy metodą projektu / ścieżką tematyczną?

3. Animacja kultury i rozwój lokalnych społeczności
- Jak tworzyć oddolne inicjatywy w kulturze i edukacji?
- Jak aktywizować rodziny, dzieci, nauczycieli, młodzież?
- Jak współpracować z instytucjami i budować długofalowe relacje?

4. Praca z dziećmi ze szczególnymi potrzebami / z doświadczeniem wojny (na przykład z dziećmi ukraińskimi)
- Jak tworzyć bezpieczne, twórcze przestrzenie dla dzieci?
- Jak integrować dzieci z różnych kultur przez sztukę i literaturę?

Logo strony