OutlineMocak_mobile_icon
Aplikacja mobilna
Zaplanuj wizytę w muzeum, sprawdź aktualne wydarzenia oraz zwiedzaj wystawy z mobilnym przewodnikiem.
Pobierz Zamknij
Przejdź do głównej treści
Languages

//Audycja o sztuce//. Richard Tuschman / Edward Hopper

Audycja o sztuce. Richard Tuschman / Edward Hopper

15.08.2017 godz. 12

Opublikowano: 15.08.2017

MOCAK zaprasza na wakacyjne spotkania na wystawie Sztuka w sztuce. Codziennie od wtorku do piątku o godzinie 12 zwiedzający Muzeum będą mieli okazję posłuchać komentarza i interpretacji przedstawionych przez jednego z pracowników merytorycznych MOCAK-u. Podstawą Audycji będzie odniesienie do dzieła sztuki, które stało się inspiracją dla współczesnego artysty. W trakcie spotkań zostaną poruszone szersze wątki dotyczące relacji sztuki dawnej ze sztuką współczesną. Audycje odbędą się w sali wystawienniczej przy wybranym dziele sztuki.

Od 15 do 18 sierpnia o godzinie 12 Magdalena Madej z Działu Promocji MOCAK-u będzie opowiadać o pracy Richarda Tuschmana.

Magdalena Madej – pracuje w Dziale Promocji MOCAK-u. Absolwentka Psychologii Stosowanej na Uniwersytecie Jagiellońskim. Studiowała również filozofię i polonistykę. Obecnie doktorantka w Instytucie Psychologii Stosowanej UJ, zajmuje się psychologią sztuki i neuroestetyką. Praca w Muzeum oraz działalność naukowa umożliwiają jej oddawanie się dwóm pasjom – psychologii i sztuce.

Richard Tuschman (1956, USA)
z cyklu Medytacje hopperowskie
2012–2013, fotografie

Zdjęcia są fotomontażem – tło stanowią skonstruowane przez artystę miniaturowe makiety. Richard Tuschman nawiązuje do obrazów Edwarda Hoppera, których melancholijność można odnieść do sytuacji społeczno-politycznej w Stanach Zjednoczonych, związanej ze skutkami wielkiego kryzysu z 1929 roku. Buduje sceny o podobnym nastroju, co udaje mu się osiągnąć przez odpowiednią kompozycję i oświetlenie zdjęć. Szczególnym wyzwaniem dla twórcy Medytacji hopperowskich było oddanie wrażenia wyobcowania bohaterów scen z otoczenia. Sposób wykorzystania światła, jak mówi artysta, jest inspirowany obrazami Rembrandta. Próbując naśladować malarstwo, fotografia podkreśla jednak swoją odrębność.