OutlineMocak_mobile_icon
Aplikacja mobilna
Zaplanuj wizytę w muzeum, sprawdź aktualne wydarzenia oraz zwiedzaj wystawy z mobilnym przewodnikiem.
Pobierz Zamknij
Przejdź do głównej treści
Languages

Zadania dla dzieci w wieku 7–9 lat

Zadania dla dzieci w wieku 7–9 lat

Bliżej przyrody

Potrzebne materiały: kartka, dowolnie wybrane materiały plastyczne, które zostaną połączone z naturalnymi (naturalne barwniki, trawa, błoto)

Pierwszą część lekcji stanowi rozmowa poświęcona funkcjonowaniu zwierząt w ich naturalnym środowisku. Uczniowie zastanowią się, dlaczego dbanie o przyrodę i idea nienaruszalności niektórych jej obszarów są szczególnie istotne. W drugiej części dzieci biorą udział w działaniu edukacyjnym – każde z nich wybiera jeden gatunek zwierzęcia, zastanawia się nad jego potrzebami i w imieniu zwierzęcia tworzy jeden wizualny komunikat, który chciałoby przekazać człowiekowi.

Leśne poszukiwania

Potrzebne materiały: dowolnie wybrane naturalne materiały

Zajęcia połączone są ze spacerem, podczas którego uczestnicy  poszukują  naturalnych materiałów, które następnie służą do stworzenia prac plastycznych zainspirowanych twórczością Piotra Lutyńskiego. Działanie to pobudza kreatywność i pozwala uczniom  wpływać na wygląd prac od doboru materiałów po ostateczną formę.

O zwierzętach

Potrzebne materiały: reprodukcje dowolnie wybranych prac Piotra Lutyńskiego, fragmenty książek: Doktor Dolittle i jego zwierzęta Hugh Loftinga, O psie, który jeździł koleją Romana Pisarskiego, wybrane wiersze o przyrodzie Jana Brzechwy i Juliana Tuwima

Analiza i interpretacja prac Piotra Lutyńskiego jest połączona z lekturą wybranych tekstów, których bohaterami są zwierzęta. Poprzez szukanie podobieństw i dostrzeganie zależności uczniowie próbują odpowiedzieć na pytanie, jak literatura, sztuka i przyroda mogą się wzajemnie przenikać i dopełniać.