OutlineMocak_mobile_icon
Aplikacja mobilna
Zaplanuj wizytę w muzeum, sprawdź aktualne wydarzenia oraz zwiedzaj wystawy z mobilnym przewodnikiem.
Pobierz Zamknij
Przejdź do głównej treści
Languages

Zadania dla dzieci w wieku 7–9 lat

Zadania dla dzieci w wieku 7–9 lat

Sensoryczne niebo

Potrzebne materiały: podstawa do stworzenia modeli (tektura, styropian), dowolnie wybrane materiały plastyczne

Zadanie polega na wykonaniu techniką mieszaną trójwymiarowej podobizny nieba. Następnie dzieci wymieniają się swoimi pracami i z zasłoniętymi oczami, za pomocą jedynie dotyku, zapoznają się z modelami nieba koleżanek i kolegów oraz opisują, jaka pogoda i pora dnia zostały w nich przedstawione. Zadanie pobudza wrażliwość sensoryczną, kształtuje zmysł estetyczny i rozwija zdolność obserwacji natury.

Rysunkowe kolaże

Potrzebne materiały: kartka, kredki lub pastele, fotografie

Zadaniem uczestników jest stworzenie barwnych kolaży fotograficzno-malarskich łączących ze sobą dwie różne techniki. Zajęcia pomagają dostrzec różnicę między dwoma mediami, a także poznać ich możliwości i ograniczenia.

Chmury – co to takiego?

Obrazy Mai Gold stanowią punkt wyjścia do dyskusji o przyrodzie i środowisku. Uczestnicy zajęć zastanawiają się, jaka jest rola chmur i jak powstają. Starają się także znaleźć skojarzenia i odpowiedzieć na pytanie, co chmury mogą symbolizować w dziele sztuki. Przekazywanie szkolnej wiedzy przyrodniczej zostaje połączone z pogłębianiem wrażliwości estetycznej.