Zadania dla dzieci w wieku 7–9 lat
Zadania dla dzieci w wieku 7–9 lat
Sensoryczne niebo
Potrzebne materiały: podstawa do stworzenia modeli (tektura, styropian), dowolnie wybrane materiały plastyczne
Zadanie polega na wykonaniu techniką mieszaną trójwymiarowej podobizny nieba. Następnie dzieci wymieniają się swoimi pracami i z zasłoniętymi oczami, za pomocą jedynie dotyku, zapoznają się z modelami nieba koleżanek i kolegów oraz opisują, jaka pogoda i pora dnia zostały w nich przedstawione. Zadanie pobudza wrażliwość sensoryczną, kształtuje zmysł estetyczny i rozwija zdolność obserwacji natury.
Rysunkowe kolaże
Potrzebne materiały: kartka, kredki lub pastele, fotografie
Zadaniem uczestników jest stworzenie barwnych kolaży fotograficzno-malarskich łączących ze sobą dwie różne techniki. Zajęcia pomagają dostrzec różnicę między dwoma mediami, a także poznać ich możliwości i ograniczenia.
Chmury – co to takiego?
Obrazy Mai Gold stanowią punkt wyjścia do dyskusji o przyrodzie i środowisku. Uczestnicy zajęć zastanawiają się, jaka jest rola chmur i jak powstają. Starają się także znaleźć skojarzenia i odpowiedzieć na pytanie, co chmury mogą symbolizować w dziele sztuki. Przekazywanie szkolnej wiedzy przyrodniczej zostaje połączone z pogłębianiem wrażliwości estetycznej.