//Sztuka książki: klasyczna typografia a współczesne projektowanie//
Sztuka książki: klasyczna typografia a współczesne projektowanie
14.06.2017 godz. 17
Opublikowano: 14.06.2017
W środę 14 czerwca o godzinie 17 w ramach projektu Sztuka książki zapraszamy na wykład i spotkanie z kolektywem graficznym Distort Visual (Aleksandra Ilkiewicz, Przemek Hoffer i Borys Kosmynka), który od 2010 roku współpracuje z Muzeum Książki Artystycznej w Łodzi.
Typografia najdynamiczniej rozwija się dziś głównie w przestrzeni cyfrowej. Nie jest związana jedynie z drukiem. Czcionka w prezentowanych składach funkcjonuje jako nośnik dla farby drukarskiej. Pozostawiony ślad drukarski na odbitce kształtowany jest poprzez odpowiednio ustawiony docisk, precyzyjne wykonanie i umiejscowienie składu w ramie czy równomiernie naniesioną farbę. Wraz z odrodzeniem się klasycznego podejścia do typografii powraca nastawienie na piękno formy literniczej, dbałość o wykonanie i szczegół oraz zastosowanie odpowiednich materiałów i technik. Zasadniczym tematem prezentacji i dyskusji będzie relacja między sztuką a rzemiosłem.
Podczas spotkania zaprezentowany zostanie Typo Zine Horrorscopes oraz relacja z warsztatów zecerskich, w których udział wzięły studentki Pracowni Liternictwa i Typografii Akademii Sztuk Pięknych w Krakowie. Efektem dwudniowej pracy w warsztacie Muzeum Książki Artystycznej w Łodzi jest zine złożony z typograficznych kompozycji i ilustracji.
Distort Visual to kolektyw graficzny, który tworzą Aleksandra Ilkiewicz, Przemek Hoffer i Borys Kosmynka. Kolektyw skupia swoje działanie na pograniczu projektowania graficznego, typografii i sztuki drukarskiej z elementami typografii klasycznej i technikami warsztatowymi, między innymi drukiem płaskim i litografią. Od 2010 roku współpracuje z Muzeum Książki Artystycznej w Łodzi, gdzie prowadzi warsztat zecerski. Realizuje projekty typograficzne, obejmujące proces odlewania czcionek, skład zecerski, druk, oraz ręcznie wykonaną oprawę introligatorską. Istotą działań kolektywu jest połączenie technik klasycznych z poszukiwaniami nowoczesnej formy w projektowaniu krojów pism, customowym letteringu czy składzie tekstu.
Wstęp wolny. Liczba miejsc ograniczona.